voip.mikrotech.cz
0 bodů
v kategorii Úhrada kreditu (1.9k bodů)

Zdaleka ne každé číslo začínající osmičkou je zadarmo. Účet může překvapit

Stále více firem používá jako kontaktní telefony takzvané bílé nebo modré linky. To jsou telefonní čísla, která začínají osmičkou, ale volání na ně nejenže není zdarma, ale navíc se ani nezapočítává do volných minut v tarifech operátorů. Řadu lidí pak při pohledu na účet za telefon čeká pěkný šok. Časopis dTest vyzval Český telekomunikační úřad, aby přijal opatření k nápravě. Zdaleka ne každé číslo začínající osmičkou je zadarmo. Účet může překvapit

Stále více firem používá jako kontaktní telefony takzvané bílé nebo modré linky. To jsou telefonní čísla, která začínají osmičkou, ale volání na ně nejenže není zdarma, ale navíc se ani nezapočítává do volných minut v tarifech operátorů. Řadu lidí pak při pohledu na účet za telefon čeká pěkný šok. Časopis dTest vyzval Český telekomunikační úřad, aby přijal opatření k nápravě.

Telefonní čísla začínající osmičkou mohou být takzvanými zelenými (800), modrými (81, 83, 843, 844, 845, 846) či bílými (840, 841, 842, 847, 848, 849) linkami. Pro spotřebitele často bývá problém se ve spletité džungli specifických telefonních linek vůbec vyznat.

„Lidé obvykle nevědí, že modré a bílé linky jsou zpoplatněné. Společnosti je hojně využívají ke kontaktu se zákazníky a veřejností, ale nemají přitom povinnost uvádět u takového telefonního čísla informaci, jaká je sazba volání u toho kterého operátora,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

„Chceme systémovou změnu a rychlou nápravu situace. Jako první krok jsme vyzvali Český telekomunikační úřad k příslušným opatřením, včetně cenové regulace.“

Bezplatné je pouze volání na telefonní čísla začínající „800“ (zelené linky), u ostatních čísel začínajících osmičkou, takzvaných barevných linek, platí zvláštní pravidla.

Řada společností přestala své kontaktní linky provozovat jako bezplatné na zelené lince z důvodu vysokých provozních nákladů a přesunula je na čísla modrých nebo bílých linek.

„V naší poradně se v důsledku toho často setkáváme s klienty, kteří jsou rozhořčení údajně nesprávným vyúčtováním volání na číslo začínající osmičkou. Ovšem reklamace mnohdy není na místě,“ konstatuje Zelený.

Jak se správně platí bílé a modré linky

Smyslem bílých linek je existence jediného čísla platného po celé České republice. Provozovatel tohoto čísla platí svému operátorovi za přidělení čísla a zajištění související infrastruktury. Spotřebitel by měl tudíž podle dTestu platit stejnou cenu jako za volání na pevnou linku.

U modrých linek jsou náklady sdílené. Provozovatel platí svému operátorovi za přidělení čísla včetně zajištění související infrastruktury i za každý jednotlivý hovor. Spotřebitel by měl tedy platit cenu nižší než při volání na pevnou linku.

„V současné době jsou však ceny účtované operátory za tyto hovory významně vyšší a pro spotřebitele velmi netransparentní, protože se u jednotlivých operátorů liší. Navíc obvykle není možné je čerpat z volných minut na volání,“ kritizuje stávající stav Lukáš Zelený. (zdroj E15.cz, dTEST)

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/zdaleka-ne-kazde-cislo-zacinajici-osmickou-je-zadarmo-ucet-muze-prekvapit-1155948#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylin

1 reakce

0 bodů
(360 bodů)

Od doby kdy byl tento článek (příspěvek) napsaný uplynul už nějaký čas. ale myslím, že je stále aktuální. Příliš tuto problematiku tzv. modrých a bílých linek nesleduji, ale předpokládám, že se na tom asi nic moc nezměnilo. Já se těm modrým a bílým linkám pokud to jde snažím vyhýbat. Tam kde je k dispozici bezplatné tel. číslo začínající "800" tak ho v případě potřeby použijí a pokud je u kontaktu uvedené pouze modré nebo bílé číslo tak se snažím hledat jinam kontakt s normálním běžným tel. číslem což se často dá i najít a nebo použiji kontakt e-mailový pokud je k dispozici. Jinak chápu ty firmy které nepoužívají bezplatné tel. číslo ke kontaktům s klienty, protože ne každá firma si to asi může dovolit, ale příliš nechápu takové které používají pro klienty dražší nebo nějak nevýhodné tel. čísla.

Vítejte na dotazech, otázkách a odpovědích Mikrotechu (FAQ), kde můžete klást otázky a dostávat odpovědi od ostatních členů komunity nebo operátorů.
Nápověda VUM
Mobilní VOIPu

Související témata

+1 bodů
0 reakce 749 zobrazení
0 bodů
1 reakce 882 zobrazení
0 bodů
1 reakce 489 zobrazení
0 bodů
1 reakce 785 zobrazení
mikrotech.cz |  Nápověda VUM |  VUM - virtuální ústředna |  mVOIP
...