voip.mikrotech.cz
+2 bodů
v kategorii Mikrotech VOIP (300 bodů)

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, zda by byl tak nepřekonatelný problém klienty Mikrotechu obeslat emailem s informací, že se od 20.4.2013 mění IP adresy z 81.91.216.18 na 91.221.212.167? Svůj telefon jsem měl nakonfiguravaný přesně dle pokynů z 29.11.2012 na pevnou IP adresu 81.91.216.18 (nikoliv přes jméno v  DNS), což v souvislosti se změnou na novou adresou mělo za důsledek nemožnost příjmu hovorů, zatímco odchozí hovory fungovaly.

Celý den, kdy jsem očekával hovory se ke mně nikdo nedovolal a já jsem o tom vůbec nevěděl, že se dovolat ani nemůže. Rozhodně nečtu nikterak často aktuality na http://voip.mikrotech.cz, jak jsem se tedy měl tuto informaci dozvědět? Navíc na těchto stránkách je jednoznačně psáno, že obě IP adresy budou funkční do 31.5.

NEJSOU funkční obě. Při konfiguraci Gigasetu A510IP na původní se ke mně nikdo nedovolal, až po rekonfiguraci vše začalo pracovat.

Bohužel shodou okolností probíhala ve stejné době i změna konfigurace u poskytovatele Internetu, potíže jsem proto nejprve dlouho hledal tam. Ztratil jsem tím zbytečně mnoho času, než jsem zjistitl, že problém není na straně IP providera, ale ve změně konfigurace na Mikrotechu.

Je to velká hanba pro Mikrotech, rád bych věděl, zda je možná nějaká kompenzace promarněného času zákazníků, kteří o ničem nevěděli a jsou nuceni problém řešit aniž by byli předem řádně informováni. Přitom jediný hromadný email s upozorněním by vše řešil.

 

3 reakce

+2 bodů
(180 bodů)

Taky mě to naštvalo, přidávám se ke stame!!!

(360 bodů)
Taky se přidávám ke stame. Sice dnes večer mi přišel e-mail s informaci ohledně změny v nastavení, ale kdyby nepřišel tak bych se to asi ani nedověděl a po 31.5.2013 bych se divil proč mi VoIP od Mikrotech nefunguje. Byl bych pro aby se takové e-maily s informacemi zasílaly při každé změně (nejen nastavení) např. změně ceníku, přidání nové funkce atp. Stránky Mikrotech nekontrolují pravidelně a tak se ne o všem dovím dostatečně včas a nebo se o něčem nedovím vůbec což je škoda.
+1 bodů
(220 bodů)
Je pravda, že to Mikrotech oznámit mohl, ale jestli to spíš nesouvisí se změnou konfigurace u poskytovatele internetu. Mě se totiž také občas stane, že se ke mně nikdo nemůže dovolat - dostane obsazovací tón i když z telefonu nikdo nevolá. Odchozí hovor normálně funguje. Pomůže vytáhnutí gigasetu nebo routeru na chvilku ze zásuvky. A to mám v nastavení mikrotech.sipcz.net Nejhorší na tom je, že to zjistím až když mi někdo zavolá na mobil a řeknem mi to, protože odchozí hovory normálně jdou.
(300 bodů)
Zcela jistě to se změnou konfigurace u poskytovatele internetu nesouvisí, neboť zmiňovanou změnu hlásí sám Mikrotech na svých stránkách "Počínaje sobotou 20.4. 2013 bude IP adresa 81.91.216.18 změněna na 91.221.212.167. Obě IP adresy budou platit do 31. května".

Bohužel, jak jsem prakticky vyzkoušel, původní adresa nefungovala již 21.4.
(1.9k bodů)
Upraveno
Omlouváme se za nevhodně použité slovo "změněna", správně je doplněna nebo rozšířena. Další věta to snad částečně napravuje. Na www stránkách jsme v tomto směru upřesnění provedli.
+1 bodů
(1.9k bodů)
Upraveno

Hromadnou poštu nechceme až na ojedinělé výjimky používat, protože by zasáhla i tu část klientů, kterých se netýká a která je rozhodně větší.

Ve scénáři modernizace VoIP sítě Mikrotech je rozesílání až nyní, kdy se provedly přípravné práce a byli jsme na jejich základě schopni vyselektovat, kdo má IP adresu našich hlasových serverů nevhodně nastavenu. Těm již v minulých dnech e-maily odešly včetně odkazu na http://voip.mikrotech.cz/zmeny/index.htm


Ideální je, když je adresa Registrary a Proxy serveru ve VoIP zařízeních nastavena na jmenný tvar. Jejich provoz pak nenaruší ani občas nutná změna veřejných IP adres v číselném tvaru.

Jmenné IP adresy jsou funkční obě, ale změny doménových záznamů ze sipcz.net a mikrotech.cz se u některých ISP poskytovatelů projevily podle nastavení až po několika dnech, ne-li týdnech. Protože nyní více našich serverů má více názvů (aliasy) nezabráníme tomu, aby se VoIP zařízení podle stáří, verze firmware a dalších nastavení u různých poskytovatelů chovala různě. Zejména správné nastavení DNS, které má každý uživatel zcela unikátní, lokálních SIP portů, audio RTP portů a Expired time, má do úspěšného připojení co mluvit.

V závěru bych rád zdůraznil, že nevidím důvod, abychom se styděli a že nezáleží na velikosti hromadné pošty, ale na frekvenci navštěvování našich www stránek, abyste byli informováni. (JaS)

(1.9k bodů)
P.S. Dnes - zítra odejde hromadná pošta pro klienty používající Nokie se Symbianem.
(110 bodů)
Měli byste si uvědomit, že jsou uživatelé, kteří si s možností telefonovat nepotřebují spojovat i povinnost číst si na vašich stránkách. A už vůbec ne s nějakou IT gramotností. Prostě jim stačí umět obsloužit telefon.  Nemohu nepominout fakt, že např. levý sloupec v šíři něco málo přes 20 znaků je naprostou je ergonomickou ;-) lahůdkou - pokud by tomu nebylo rozumět - nedá se to číst! Tam souvislý text nepatří! Totéž instruktážní pokyny k rolování přes několik stránek - hotová katastrofa. Moje přihlášení má zde dnes premiéru a přitom jsem vašim klientem pátým rokem. Myslíte, že jsem ojedinělý případ? Já ne, ti ostatní obdobně smýšlející se možná nikdy nedoklikají do tohohle okýnka pro komentář. Včasná zpráva do e-mailové schránky by tomuto mému dnešnímu "rozladění" s vysokou pravděpodobností zabránila. Za sebe vám sděluji - nezvládli jste to!
Vítejte na dotazech, otázkách a odpovědích Mikrotechu (FAQ), kde můžete klást otázky a dostávat odpovědi od ostatních členů komunity nebo operátorů.
Nápověda VUM
Mobilní VOIPu

Související témata

0 bodů
1 reakce 1.5k zobrazení
0 bodů
1 reakce 736 zobrazení
0 bodů
1 reakce 1.6k zobrazení
0 bodů
1 reakce 1.8k zobrazení
0 bodů
1 reakce 1.8k zobrazení
4.8.2014 v kategorii GSM mipak (200 bodů)
mikrotech.cz |  Nápověda VUM |  VUM - virtuální ústředna |  mVOIP
...