voip.mikrotech.cz
+1 bodů
v kategorii Mikrotech VOIP (300 bodů)
Dobrý den,

děkuji Vám za možné tipy k řešení, ale bohužel nic z toho zatím nevedlo k řešení. Nastavení portů v gigasetu A510IP jsem provedl, vedle toho jsem pro jistotu nastavil port forwarding na mém domácím routeru tak, aby všechny IP protokoly byly směrovány na IP adresu telefonu (v DHCP konfiguraci má přiřazenou pevnou rezervovanou adresu).

Obávám se, zda problém nemůže spočítat v tom, že IP telefon je vůči veřejné IP adrese dvakrát NATován. Situace na mém domácím routeru je snad pořešena jako transparentní, nicméně poskytovatel Internetu pro náš dům má celou domovní sít za svým NATem, k jehož konfiguraci nemám přístup.

Je v takovém případě nějaké řešení? Zvláštní však je, že když volám na libovolné jiné číslo mimo siť Mikrotech (pevná síť / mobil), tak problém s chybějícím vyzváněcím tónem nemám.

1 reakce

0 bodů
(1.9k bodů)
Upraveno
Napište mi prosím na voip@mikrotech.cz nebo zavolejte na 558840000, podíváme se na to. Pokud už jste psal, pošlete mail prosím ještě jednou.
Port forwarding je dobrý přítel ale zlý nepřítel. Na rozdíl od vyuřití této funkce pro  provoz www serveru, není port forwarding pro VoIP nutný. Dva NATy nad sebou jsou bezesporu špatnou variantou. V tom případě lze zrušit NAT na stupni u koncového klienta a pokud nás oslovíte můžeme vypnout NAT i na staně našeho serveru.(jas)
Vítejte na dotazech, otázkách a odpovědích Mikrotechu (FAQ), kde můžete klást otázky a dostávat odpovědi od ostatních členů komunity nebo operátorů.
Nápověda VUM
Mobilní VOIPu

Související témata

mikrotech.cz |  Nápověda VUM |  VUM - virtuální ústředna |  mVOIP
...