voip.mikrotech.cz
0 bodů
v kategorii Mikrotech VOIP (140 bodů)
Dobrý den. Mám telefon Huawei y300. Zkoušela jsem aplikaci Sipdroid. U tohoto programu mi fungujou pouze odchozí hovory, ale nikdo se mi nemůže dovolat. Úsporný režim telefonu pravděpodobně vypínal aplikaci a příchozí hovor šel uskutečnit pouze při předchozí reregistraci - cca do 1 minuty. Později to opět nešlo.

Nyní jsem si nainstalovala Media5-fone. Tato aplikace má spoustu možností nastavení, se kterými si nevím rady. Prosím o pomoc při nastavení SIP jak u aplikace Sipdroid, aby fungovaly i příchozí hovory, tak u Media5-fone.

Moc děkuji

1 reakce

0 bodů
(2.2k bodů)

Ve většine případů je potřeba vyplnit pouze

uzivateske jmeno/login: <telefonni cislo>

heslo: <heslo v telefonnimu cislu>

registracni/proxy server: ustredna.mikrotech.cz

Můžete se podívat na návod na stránka mvoip.cz věnované mobilnímu VoIP

http://www.mvoip.cz/cs/node/175

(140 bodů)
Upraveno
Dobrý den. Tento článek ohledně nastavení jsem již samozřejmě četla ještě dříve, než jsem psala svůj dotaz. A spoustu, spoustu dalších. Snažím se o nějaké přijatelné nastavení již delší dobu. Sipdroid dle mého nedokáže přijímat hovory, protože se odpojuje od ústředny - nevím jak nastavit, aby to tak nebylo.
U Media5-fone mě druhá strana slyší se zpožděním. Nevím, zda na to má vliv zvolení kodeků. Pro začátek jsem zvolila G711 aLaw + iLBC. Nevím, zda tyto kodeky mohou být aktivovány současně, nebo je třeba zvolit pouze jeden z nich... Stejně tak by mě zajímala funkce iLBC Mode20 možnost zapnout x vypnout. Nevím co znamená. Má vliv na kvalitu hovoru? Jakou? Děkuji.


ještě doplnění... i u Media5-fone nejdou příchozí hovory. Jaká hodnota je třeba nastavit u UDP Keep Alive - WI-FI Interval (sec) a 3G Interval (sec)
TCP/TLS Keep Alive WIFI Interval (sec) a 3G Interval (sec)
(2.2k bodů)
Většinou stačí ponechat default hodnoty. Hodně záleží, zda se připojujete wifi nebo přes 3G. Také jak kvalitní připojení je.
Co se týče kodeku, pak lze použít pouze jeden, pokud máte v media5 nastaveny 2, přednostně vybere první a pokud se s ním "nedomluví" použije další.
iLBC20 - má datový tok 15.20 kbit/s
iLBC30 - má datový tok 13.33 kbit/s
Keep Alive - je hodnota, jak často se odesílá "udržovací" paket pro spojení přes NAT. Hodnota záleží na typu sítě  a čím častěji jsou tím máte větší jistotu udržení spojení, ale na druhou stranu je větší spotřeba a tím kratší výdrž baterie a je častěji využíváno připojení k  internetu.
Pokud je hodnota Keep Alive vysoká, může se spojení přes NAT uzavřít a nebude možné přijímat hovory až do další registrace
(140 bodů)
Děkuji za vysvětlení.
Připojuji se přes wifi. Kvalita signálu výborná.
Default hodnoty kodeků u Media5 jsou G711aLaw, G711uLaw a iLBC. Dle návodu - viz výše jsem zakázala kodek uLaw. Který se dle návodu používá pouze v Severní Americe a Japonsku. Ostatní jsem také podle návodu nechala.
Dále je ve výchozím nastavení nepovolena možnost iLBC Mode20 - možno povolit. ? ... nevím...?
UDP Keep Alive - výchozí nastavení pro wifi i 3G stejné 15s
TCP/TLS Keep Alive - výchozí nastavení pro wifi i 3G stejné 60s

Jaké je tedy optimální nastavení výše uvedeného pro Vaši síť?
(2.2k bodů)
Pokud máte rychlý internet je možné povolit iLBC20.
Nastavení se vztahuje k Vaší síti, resp. Vašemu poskytovateli internetu. Kvalita signálu dobrá, oznamuje pouze dobrý signál mezi Vašim mobilním telefonem a AP(zařízení, ke kterému se připojujete). Spojení,ale pokračuje dále k Vašemu poskytovateli internetu a dále k VoIP ústředně. Závislost kvality hovoru, pak závisí na rychlosti,ztrátovosti paketu a odezvy internetu. Naše servery jsou připojeny vysokorychlostně k páteřní sítí.Pokud je kvalita hovoru špatná, jedná se s vysokou pravděpodobnosti o nekvalitní internetové připojení Vašeho providera internetu.
(140 bodů)
Kvalita hovoru je dobrá. S tím není problém. Problém je - jak píšu ve vlastním úvodním dotazu s tím, že není možné pomocí aplikace v androidu přijímat hovory. Jde to pouze po bezprostřední jakoby reaktivaci spojení.Což je neuskutečnitelné, protože je těžké předem vědět, kdy mi kdo zavolá. Zatím vidím jediné řešení - že mi lidé pošlou SMS, že mi chtějí volat na SIP já reaktivuji spojení a oni pak zavolají. Což se mi ale jeví jako ne moc šťastné řešení. Zkoušela jsem Sipdroid, nyní Media5 a výsledek stejný.  Samozřejmě mám nastaveno, aby se mi wifi připojení při režimu spánku nevypínalo.

Můj dotaz zněl jak nastavit aplikaci, aby bylo možné přijímat hovory.

Dále, jak pročítám naši diskusi... tak nějak nerozumím... píšete nechat default nastavení, ale zároveň uvádíte, že je třeba nastavit pouze jeden kodek. V defaul nastavení jsou aktivovány kodeky 3.

JAKÝ KODEK SE TEDY MÁ V APLIKACI NASTAVIT?

NA JAKOU HODNOTU NASTAVIT KEEP ALIVE UDP+TCP/TLS?

Děkuji.
(2.2k bodů)
Pokud se Vám po nějaké době zruší registrace, zkuste zkontrolovat zda mate nastaveno:
Run In Background - enabled - Obnovuje registraci i když není aplikace otevřena na popředí

Můžete zmenšit hodnotu keep alive (přesnou hodnotu bez znalosti Vaši topologie sítě, nastavení NATu a routeru nelze říct)

Co se týče kodeku, pak ústředna si poradí se všemi uvedenými, ale korektně pro Evropu by měl být aLaw(at si nastavíte jakýkoli, pak to nemá vliv na příhozí hovory,ale pouze na kvalitu hovoru)


Pokud nepomůže ani jedno z nastavení, můžete pak signalizaci přepnout z UDP na TCP, to je potreba nastavit ve VUMu (http://vum.mikrotech.cz) Po přihlášení klikněte na Vaše VoIP číslo a změnte Protokol na TCP
V media5-fone v nastaveni účtu v sekci Servers změníte Sip Transport také na TCP
Vítejte na dotazech, otázkách a odpovědích Mikrotechu (FAQ), kde můžete klást otázky a dostávat odpovědi od ostatních členů komunity nebo operátorů.
Nápověda VUM
Mobilní VOIPu

Související témata

0 bodů
0 reakce 1.4k zobrazení
0 bodů
0 reakce 1.2k zobrazení
0 bodů
1 reakce 1.6k zobrazení
20.4.2016 v kategorii Mikrotech VOIP jitkajp (140 bodů)
0 bodů
1 reakce 1.7k zobrazení
0 bodů
1 reakce 1.1k zobrazení
24.3.2014 v kategorii Mikrotech VOIP msturc (120 bodů)
mikrotech.cz |  Nápověda VUM |  VUM - virtuální ústředna |  mVOIP
...